{"id":14187,"date":"2020-01-01T08:40:06","date_gmt":"2020-01-01T08:40:06","guid":{"rendered":"https:\/\/uksw.edu.pl\/ksztalcenie-zdalne-wytyczne-i-narzedzia\/"},"modified":"2020-01-01T08:40:06","modified_gmt":"2020-01-01T08:40:06","slug":"ksztalcenie-zdalne-wytyczne-i-narzedzia","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/uksw.edu.pl\/ksztalcenie-zdalne-wytyczne-i-narzedzia\/","title":{"rendered":"Kszta\u0142cenie zdalne – wytyczne i narz\u0119dzia"},"content":{"rendered":"
<\/p>\n
Zarz\u0105dzenie 121\/2021<\/span> <\/a>Rektora UKSW ws. zasad funkcjonowania Uniwersytetu w zwi\u0105zku z przeciwdzia\u0142aniem rozprzestrzenianiu si\u0119 wirusa SARS-CoV-2<\/p>\n <\/p>\n<\/li>\n<\/ul>\n <\/p>\n <\/p>\n (kliknij na strza\u0142k\u0119, aby rozwin\u0105\u0107)<\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Zarz\u0105dzenie Nr 14\/2021<\/a><\/span> Rektora Uniwersytetu Kardyna\u0142a Stefana Wyszy\u0144skiego w Warszawie z dnia 3 lutego 2021 r. w sprawie organizacji zaj\u0119\u0107 dydaktycznych w Uniwersytecie Kardyna\u0142a Stefana Wyszy\u0144skiego w Warszawie w semestrze letnim w roku akademickim 2020\/2021<\/strong><\/p>\n<\/li>\n Zarz\u0105dzenie Nr 1\/2021<\/span> <\/a>Rektora Uniwersytetu Kardyna\u0142a Stefana Wyszy\u0144skiego w Warszawie z dnia 5 stycznia 2021 r. zmieniaj\u0105ce Zarz\u0105dzenie Nr 55\/2020 Rektora UKSW w sprawie organizacji zaj\u0119\u0107 dydaktycznych w Uniwersytecie Kardyna\u0142a Stefana Wyszy\u0144skiego w Warszawie w semestrze zimowym w roku akademickim 2020\/2021<\/p>\n<\/li>\n Zarz\u0105dzenie Rektora UKSW Nr 81\/2020<\/a><\/span> ws. organizacji zaj\u0119\u0107 dydaktycznych w UKSW w dniach 30 listopada – 22 grudnia 2020<\/strong> – w tym czasie nie obowi\u0105zuje \u00a7 1 ust. 2 oraz \u00a7 4 Zarz\u0105dzenia 55\/2020, a Zarz. 66\/2020 traci moc.<\/p>\n<\/li>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n (kliknij na strza\u0142k\u0119, aby rozwin\u0105\u0107)<\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n Wi\u0119cej szczeg\u00f3\u0142\u00f3w na stronie Dzia\u0142u Kszta\u0142cenia – <\/a>http:\/\/ksztalcenie.uksw.edu.pl\/ksztalcenie-na-odleglosc<\/a><\/p>\n<\/details>\n <\/p>\n <\/p>\n <\/p>\n https:\/\/www.gov.pl\/web\/nauka\/ksztalcenie-zdalne-na-uczelniach<\/a><\/p>\n https:\/\/www.gov.pl\/web\/nauka\/rekomendacje-dotyczace-praktyk-zawodowych-na-studiach<\/a><\/p>\n https:\/\/www.gov.pl\/web\/nauka\/nauczycielskie-praktyki-zawodowe-w-czasie-epidemii–zmiana-standardu-ksztalcenia-nauczycieli<\/a><\/p>\n Pobierz pe\u0142n\u0105 tre\u015b\u0107 dokumentu<\/a><\/strong><\/p>\n Wyk\u0142adowca mo\u017ce stworzy\u0107 nagranie audio-video na dedykowanym kanale YouTube-szkolenia. Studentom nale\u017cy udost\u0119pni\u0107 link do nagrania poprzez platform\u0119 Moodle. W celu otrzymania dost\u0119pu do kana\u0142u YouTube-szkolenia, nale\u017cy za\u0142o\u017cy\u0107 konto w Google (tj. <\/a>…@gmail.com<\/a>). Nast\u0119pnie prosimy wys\u0142a\u0107 pro\u015bb\u0119 o dost\u0119p do kana\u0142u YouTube-szkolenia na adres <\/a>zgloszenia@uksw.edu.pl<\/a>.<\/p>\n Po wykonaniu nagrania wyk\u0142adu, prosimy udost\u0119pni\u0107 go na kanale YouTube, a link do tego nagrania zamie\u015bci\u0107 na kursie (przedmiocie) na platformie Moodle.<\/p>\n poprzez wgranie na platform\u0119 Moodle przygotowanych materia\u0142\u00f3w dydaktycznych (e.uksw.edu.pl). Jak uzyska\u0107 dost\u0119p do platformy elearningowej?<\/p>\n Na pierwszej stronie jest widoczny Kurs obs\u0142ugi platformy Moodle przygotowany przez uczelni\u0119, koordynatorem kursu jest p. Monika Nowosielska, email: <\/a>m.nowosielska@uksw.edu.pl<\/a> oraz Ma\u0142gorzata Lang email: <\/a>m.lang@uksw.edu.pl<\/a><\/p>\n Dodatkowo mo\u017cna skorzysta\u0107 z filmu instrukta\u017cowego przygotowanego przez pracownik\u00f3w WPiA UKSW – dost\u0119p <\/a>https:\/\/wpia.uksw.edu.pl\/node\/9154<\/a> oraz z instrukcji jak tworzy\u0107 interaktywne \u0107wiczenia w programie HotPotatoes <\/a>https:\/\/bnb.oeiizk.waw.pl\/2-2013\/hotpotatoes.pdf<\/a><\/p>\n W lewym menu pn. Moje kursy<\/em> s\u0105 wszystkie przedmioty realizowane w semestrze letnim 2019\/2020 (zdefiniowane dla kierunku studi\u00f3w w USOS)<\/p>\n Aplikacja MS Teams zosta\u0142a udost\u0119pniona dla wszystkich nauczycieli akademickich na office365.uksw.edu.pl. Jak uzyska\u0107 dost\u0119p do aplikacji?<\/p>\n MS Teams to us\u0142uga internetowa oparta na chmurze, zawieraj\u0105ca zestaw narz\u0119dzi wspomagaj\u0105cych prac\u0119 zespo\u0142ow\u0105, w tym prac\u0119 zdaln\u0105. Przy pomocy MS Teams mo\u017cna r\u00f3wnie\u017c prowadzi\u0107 wyk\u0142ady online- prowadzenie wyk\u0142ad\u00f3w w formie wirtualnych spotka\u0144, przesy\u0142anie plik\u00f3w i zada\u0144 studentom. O terminie wirtualnego spotkania i zadaniach mo\u017cna powiadomi\u0107 student\u00f3w poprzez Umail w systemie USOSweb, do\u0142\u0105czaj\u0105c do listy wysy\u0142kowej kierownika kierunku.<\/p>\n {youtube}ZTm8KQ75Itg{\/youtube}<\/p>\n <\/a>https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=QPXfIXM9zs8<\/a><\/p>\n {youtube}QPXfIXM9zs8{\/youtube}<\/p>\n <\/a>https:\/\/www.gov.pl\/web\/nauka\/ksztalcenie-na-odleglosc<\/a><\/p>\n Zach\u0119camy do zapoznania si\u0119 z narz\u0119dziami stosowanymi przez jednego z Mistrz\u00f3w Dydaktyki – Ks. Wojciecha Ku\u0107ko, dr Marek Robak, dr Agnieszka Klimska, Monika Nowosielska, dr Bartosz Rydli\u0144ski.<\/p>\n 1. <\/a>https:\/\/www.presentationgo.com<\/a><\/p>\n Strona zawiera bardzo wiele pomocy do tworzenia prezentacji multimedialnych w programie Power Point. Mo\u017cna tworzy\u0107 diagramy, wykresy, ciekawe uk\u0142ady graficzne. Wiele z nich do bezp\u0142atnego u\u017cywania i rozpowszechniania.<\/p>\n 2. www.sli.do<\/p>\n Strona do przygotowania i prowadzenia interaktywnych spotka\u0144. Uczestnicy mog\u0105 za jej pomoc\u0105 pisa\u0107 pytania, uczestniczy\u0107 w ankietach, g\u0142osowaniach. Dost\u0119p za pomoc\u0105 logowania lub z u\u017cyciem adresu konta Google.<\/p>\n Podstawowe informacje o dzia\u0142aniu strony mo\u017cna wys\u0142ucha\u0107 tutaj: <\/a>https:\/\/www.youtube.com\/watch?v=3Pt-CaTWdeI<\/a><\/p>\n 3. <\/a>https:\/\/quizizz.com<\/a><\/p>\n Strona interaktywna dost\u0119pna tak\u017ce w j\u0119zyku polskim do przygotowywania ciekawych, tak\u017ce od strony grafiki, quiz\u00f3w. Wyk\u0142adowca mo\u017ce przygotowa\u0107 zamkni\u0119te pytania testowe, tak\u017ce z u\u017cyciem zdj\u0119\u0107. We w\u0142a\u015bciwym czasie uruchamia si\u0119 test dla uczestnik\u00f3w, kt\u00f3rzy maj\u0105 do niego dost\u0119p za pomoc\u0105 kodu. Ka\u017cdy uczestnik testu otrzymuje pytania i odpowiedzi do wyboru w innej kolejno\u015bci. Mo\u017cna ustawi\u0107 czas na odpowied\u017a. Test automatycznie liczy odpowiedzi, procenty. Mo\u017cna potem om\u00f3wi\u0107 wyniki, patrz\u0105c na poprawne i niepoprawne odpowiedzi uczestnik\u00f3w.<\/p>\n 4. <\/a>https:\/\/www.mentimeter.com<\/a><\/p>\n Strona do przygotowywania interaktywnych ankiet, tak\u017ce z pytaniami otwartymi. Wyk\u0142adowca przygotowuje slajdy z pytaniami. Na ekranie dla uczestnik\u00f3w wy\u015bwietla kod, kt\u00f3ry pozwala im otrzyma\u0107 dost\u0119p do pyta\u0144. Bardzo dobre do oceny wiedzy, opinii w danym audytorium. Rezultaty mo\u017cna wy\u015bwietli\u0107 w formie r\u00f3\u017cnych diagram\u00f3w.<\/p>\n 5. <\/a>https:\/\/www.screencastify.com<\/a><\/p>\n Dzia\u0142a jedynie w przegl\u0105darce Google Chrome. Mo\u017cna za jej pomoc\u0105 nagrywa\u0107 filmiki instrukta\u017cowe, dziel\u0105c jednocze\u015bnie ekran komputera i demonstruj\u0105c na nim slajdy, odwo\u0142ania do innych program\u00f3w, stron internetowych etc.<\/p>\n 6. <\/a>https:\/\/perusall.com<\/a><\/p>\n Loguj\u0105c si\u0119 na tej stronie mo\u017cna korzysta\u0107 lub wgra\u0107 artyku\u0142 w formie pdf, na kt\u00f3rym zar\u00f3wno wyk\u0142adowca, jak i studenci, mog\u0105 nanosi\u0107 uwagi, pytania. Na stronie Perusall jest dodany UKSW. Mo\u017cna zatem tam utworzy\u0107 nazw\u0119 swojego wyk\u0142adu i trzeba wybra\u0107 UKSW. Potem dodaje si\u0119 pliki albo mo\u017cna korzysta\u0107 z zasobu tekst\u00f3w z tej strony. Narz\u0119dzie do sprawdzenia, czy studenci przeczytali ze zrozumieniem tekst. Mo\u017ce pracowa\u0107 wiele os\u00f3b jednocze\u015bnie.<\/p>\n 7. Google Classroom<\/p>\n Platforma podobna do Moodle. Nauczyciel musi mie\u0107 konto na poczcie gmail. Po zalogowaniu na konto Google w prawym g\u00f3rnym rogu nale\u017cy wybra\u0107 ikon\u0119, sk\u0142adaj\u0105c\u0105 si\u0119 z dziewi\u0119ciu kropek. Po jej rozwini\u0119ciu wyszuka\u0107 ikon\u0119 Classroom. Mo\u017cna w\u00f3wczas utworzy\u0107 konkretny przedmiot, doda\u0107 maile student\u00f3w i w taki spos\u00f3b prowadzi\u0107 zaj\u0119cia.<\/p>\n 8. KAHOOT<\/p>\n strona i aplikacja do tworzenia quiz\u00f3w – pobierz instrukcj\u0119<\/a><\/p>\n 9. Jak testowa\u0107 online<\/p>\n Dobre praktyki dra Marka Robaka<\/p>\n 10. Reflective writing<\/p>\nRok akademicki 2020\/2021<\/h3>\n
\n
\n
\n
\n
\n
\n
<\/h1>\n
Rok akademicki 2019\/2020<\/h3>\n
\n
<\/h1>\n
REKOMENDACJE<\/h6>\n
Rekomendacje MNiSW dotycz\u0105ce kszta\u0142cenia na odleg\u0142o\u015b\u0107<\/h5>\n
Rekomendacje MNiSW dotycz\u0105ce praktyk zawodowych na studiach<\/h5>\n
Rekomendacje MNiSW dotycz\u0105ce praktyk nauczycielskich od 2020\/21<\/h5>\n
Rekomendacje Zespo\u0142u Pracownik\u00f3w Wydzia\u0142u Prawa i Administracji dotycz\u0105ce procesu kszta\u0142cenia zdalnego na zlecenie Centrum Analiz Legislacyjnych i Gospodarczych<\/h5>\n
NARZ\u0118DZIA<\/strong><\/h6>\n
1. <\/span><\/strong>Korzystamy z You Tube<\/strong><\/h2>\n
2. <\/span><\/strong>Korzystamy z Moodle<\/strong><\/h2>\n
\n
Jak korzysta\u0107 z platformy Moodle<\/h3>\n
Gdzie znajd\u0119 na platformie moje przedmioty, kt\u00f3re mog\u0119 realizowa\u0107 zdalnie?<\/h3>\n
3. <\/span><\/strong>Korzystamy z Aplikacji MS Teams<\/strong><\/h2>\n
\n
Jak pracowa\u0107 ze studentami w aplikacji MS Teams?<\/h3>\n
Instrukcja do\u0142\u0105czenia do zespo\u0142u MS Teams przez student\u00f3w:<\/h3>\n
\n
Wprowadzenie do Microsoft Teams – dr Krzysztof \u015awita\u0142a<\/h3>\n
Prowadzenie zaj\u0119\u0107 w MS Teams – Tutorial dra Marka Robaka<\/h3>\n
4. <\/span><\/strong>Dodatkowe narz\u0119dzia, platformy i serwisy<\/strong><\/h2>\n
Narz\u0119dzia proponowane przez MNiSW<\/h5>\n
Narz\u0119dzia polecane przez naszych Mistrz\u00f3w Dydaktyki<\/h6>\n