Przejdź do treści

Dotacja dla młodych odkrywców

mlodzi odkrywcyDwa projekty Uniwersytetu Młodego Odkrywcy UKSW otrzymały dofinansowanie z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.

„Z technologią informacyjną w fascynującą podróż do przyrodniczo-matematycznej krainy” oraz „Od przyrody do wiedzy: świat wokół nas” – to projekty, które uzyskały pozytywną ocenę Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, otrzymując dofinansowanie w łącznej wysokości 303 229, 38 zł ze środków europejskich WND-POWR.03.01.00-00-U042/17-01 i WND-POWR.03.01.00-00-U055/17-01 w ramach Działania 3.1 Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 do kwoty 52 067 263 zł.

Projekt Instytutu Ekologii i Bioetyki „Od przyrody do wiedzy: świat wokół nas” realizowany będzie od września 2018 roku do czerwca 2020 roku. Adresatem projektu są uczniowie klas 5-8 szkół podstawowych.

Projekt składa się z trzech (semestralnych) modułów zajęciowych:
Moduł I: Człowiek i jego życie codzienne.
Moduł II: Gleba, woda, powietrze – zobaczyć niewidzialne wokół nas.
Moduł III: Wyjdź z ławki i pójdź w teren – poznaj co cię otacza.

Program zajęć w każdym z trzech modułów składa się zarówno z zajęć o charakterze laboratoryjnym i terenowym, wspartych zajęciami o tematyce eko-filozoficznej i bioetycznej, jak i zajęć z zakresu zrównoważonego rozwoju i edukacji ekologicznej. Koordynatorami projektu są dr hab. Jacek Tomczyk oraz dr Anna Augustyniuk-Kram.

Projekt Wydziału Matematyczno-Przyrodniczego. Szkoła Nauk Ścisłych UKSW „Z technologią informacyjną w fascynującą podróż do matematyczno-przyrodniczej krainy” realizowany będzie od 16 sierpnia 2018 roku do 16 sierpnia 2019 roku. Adresatami projektu są uczniowie dwóch klas ósmych o profilu matematyczno-fizycznym SP nr 368 im. Polskich Olimpijczyków w Warszawie.

Głównym celem projektu jest podniesienie/rozwój kompetencji ogólnorozwojowych w zakresie nauk matematyczno–przyrodniczych w ścisłej korelacji z technologiami informacyjnymi, związanych z poprawnym argumentowaniem, krytycznym i samodzielnym myśleniem, logiką i heurystyką. Zostanie zrealizowanych 201 godzin dydaktycznych. Warsztaty/ćwiczenia/wykłady będą obejmowały osiem bloków tematycznych:
1. Fizyczny – układy elektryczne,
2. Informatyczny – tworzenie obiektów w 3D,
3. Matematyczny – uczniowie tworzą kurs e-learningowy.
4. Matematyka na platformie Moodle – wykłady i ćwiczenia,
5. Konkurs matematyczny online,
6. Projekt edukacyjny – Moje kompetencje i wiedza nabyte w trakcie zajęć,
7. Pokazowy wykład z chemii – O tlenie słów kilka…
8. Piknik popularyzujący nauki matematyczno-przyrodnicze.

Kierownikiem projektu jest dr Joanna Kandzia.

30 maja 2018