Przejdź do treści

Popularyzacja nauki

Radio filozoficzne „Sed contra” To internetowe radio filozoficzne działające na Wydziale Filozofii Chrześcijańskiej UKSW. Jego podstawową formą przekazu są podcasty. Redakcja tak opisuje swoją misję: „Naszą ambicją jest systematyczne przedstawianie słuchaczom audycji, których cechą charakterystyczną będą filozoficzne powiązania ich twórców – w większości studentów i doktorantów Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, w ramach którego radio działa […]

Promotion of science

Young Philosophers’ Academy The Young Philosophers’ Academy is an initiative of the academic staff, doctoral students and students of the Institute of Philosophy of the Cardinal Stefan Wyszyński University  which offers philosophical workshops for secondary school students. These workshops aim at showing young people the role of philosophy in contemporary culture, bringing out their own […]

Projekty naukowe

Naukowcy z UKSW w ostatnich dwóch latach pozyskali ponad 37 milionów złotych na badania naukowe. Liczba grantów realizowanych na Uniwersytecie wyniosła 244. Projekty naukowe, realizowane na naszej uczelni od 2018 roku są finansowane głównie ze środków Narodowego Centrum Nauki, a także subwencji otrzymanej z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego (jej wysokość zależy od decyzji władz […]

Projects

According to the information provided by the Ministry of Science and Higher Education published on the website www.nauka.gov.pl, the most important areas through which science is financed are: strategic scientific research and development works managed by the National Centre for Research and Development and other tasks carried out by the Centre statutory activity, including research […]

Finansowanie nauki i badań

BADANIA WEWNĘTRZNE i GRANTY  Środki na badania naukowe prowadzone na Uniwerystecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego pochodzą z dwóch źródeł: z ogólnej dotacji Ministerstwa Edukacji i Nauki oraz grantów zewnętrznych zarówno publicznych, jak i prywatnych.  Z dotacji MEiN władze uczelni określają wysokość kwoty przeznaczonej na badania. W  latach 2012-2018 na utrzymanie potencjału badawczego pozyskano blisko 20 mln zł. Środki […]

Kierunki działań badawczych

Celem działalności UKSW jako ośrodka badań naukowych, wychowywania i kształcenia jest: kształtowanie osób dojrzałych do podjęcia działalności zawodowej i publicznej zarówno pod względem profesjonalnym, jak i wzorowej postawy moralnej, które zachowując i doceniając własną tożsamość, byłyby otwarte na świat i zmiany w nim zachodzące, osób, które współtworzyłyby elitę społeczną Polski i Mazowsza; rozwijanie i pogłębianie badań naukowych w duchu […]

Directions in research

The UKSW as a centre of research and education has the following objectives: Educating students in such a  way that as graduates they will be  ready to  take on professional and public responsibilities,  maintain a  high moral integrity, respect and preserve their  own identity  and at the same time remain open minded and conscious of […]

Kształcenie ustawiczne

Poprzez program „uczenia się przez całe życie” nasz Uniwersytet pragnie dotrzeć do znaczącej liczby osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę, umiejętności i kompetencje.  Idea nauki przez całe życie zakłada kontynuację podnoszenia kwalifikacji i dokształcanie się po zakończeniu edukacji formalnej m.in. poprzez kursy czy szkolenia. Celem programu jest przyczynianie się rozwoju społeczeństwa jako wspólnoty opartej na […]

Long life learning

Through the “Long life learning programme” the UKSW plans to  reach a wide scope of learners who want  to upgrade their  knowledge, skills and competences. The general aim of the programme is to contribute to the development of a society  which is understood as a community  founded on knowledge and strong competences. The programme offers: […]

Quality of Education

The Internal Quality of Education Assurance system (WSZJK), which has been functioning at UKSW is particularly relevant to: review of the planned learning outcomes through the whole education process in various fields of study together with the assessment of their completion, drawing conclusions from the academic teachers assessment done by students, drawing conclusions from the […]