Przejdź do treści

Zdalne nauczanie – dobre praktyki

Zachęcamy do zapoznania się z narzędziami stosowanymi przez jednego z Mistrzów Dydaktyki – Ks. Wojciecha Kućko, dr Marek Robak, dr Agnieszka Klimska, Monika Nowosielska, dr Bartosz Rydliński.

Zdalne nauczanie – narzędzia dydaktyczne dostępne w sieci

1. https://www.presentationgo.com

Strona zawiera bardzo wiele pomocy do tworzenia prezentacji multimedialnych w programie Power Point. Można tworzyć diagramy, wykresy, ciekawe układy graficzne. Wiele z nich do bezpłatnego używania i rozpowszechniania.

2. www.sli.do

Strona do przygotowania i prowadzenia interaktywnych spotkań. Uczestnicy mogą za jej pomocą pisać pytania, uczestniczyć w ankietach, głosowaniach. Dostęp za pomocą logowania lub z użyciem adresu konta Google.

Podstawowe informacje o działaniu strony można wysłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=3Pt-CaTWdeI

3. https://quizizz.com

Strona interaktywna dostępna także w języku polskim do przygotowywania ciekawych, także od strony grafiki, quizów. Wykładowca może przygotować zamknięte pytania testowe, także z użyciem zdjęć. We właściwym czasie uruchamia się test dla uczestników, którzy mają do niego dostęp za pomocą kodu. Każdy uczestnik testu otrzymuje pytania i odpowiedzi do wyboru w innej kolejności. Można ustawić czas na odpowiedź. Test automatycznie liczy odpowiedzi, procenty. Można potem omówić wyniki, patrząc na poprawne i niepoprawne odpowiedzi uczestników.

4. https://www.mentimeter.com

Strona do przygotowywania interaktywnych ankiet, także z pytaniami otwartymi. Wykładowca przygotowuje slajdy z pytaniami. Na ekranie dla uczestników wyświetla kod, który pozwala im otrzymać dostęp do pytań. Bardzo dobre do oceny wiedzy, opinii w danym audytorium. Rezultaty można wyświetlić w formie różnych diagramów.

5. https://www.screencastify.com

Działa jedynie w przeglądarce Google Chrome. Można za jej pomocą nagrywać filmiki instruktażowe, dzieląc jednocześnie ekran komputera i demonstrując na nim slajdy, odwołania do innych programów, stron internetowych etc.

6. https://perusall.com

Logując się na tej stronie można korzystać lub wgrać artykuł w formie pdf, na którym zarówno wykładowca, jak i studenci, mogą nanosić uwagi, pytania. Na stronie Perusall jest dodany UKSW. Można zatem tam utworzyć nazwę swojego wykładu i trzeba wybrać UKSW. Potem dodaje się pliki albo można korzystać z zasobu tekstów z tej strony. Narzędzie do sprawdzenia, czy studenci przeczytali ze zrozumieniem tekst. Może pracować wiele osób jednocześnie.

7. Reflective writing

Jak pisać, aby miało to sens – pobierz plik

8. Google Classroom

Platforma podobna do Moodle. Nauczyciel musi mieć konto na poczcie gmail. Po zalogowaniu na konto Google w prawym górnym rogu należy wybrać ikonę, składającą się z dziewięciu kropek. Po jej rozwinięciu wyszukać ikonę Classroom. Można wówczas utworzyć konkretny przedmiot, dodać maile studentów i w taki sposób prowadzić zajęcia.

9. ZOOM

Pobierz instrukcję

źródło instrukcji: http://www.kopernik.netus.pl/

Indywidualnych konsultacji udziela Pani Monika Nowosielska – nr tel. 791 159 357

UWAGA: Wszystkie kody/linki dostępowe najlepiej jest wysyłać studentom przez Umail w systemie USOS lub przez wiadomość z platformy Moodle.

Instrukcja ZOOM w języku polskim

https://docs.google.com/document/d/1c63wdzUUyI1rmrheuXhoNUvcsDrchO0f67oFQerTe6E/edit?usp=sharing

ZOOM DLA STUDENTÓW

{youtube}wbnyQwsVbiY{/youtube}

10. Jak testować online

Dobre praktyki dra Marka Robaka

{youtube}nFM_YX_WWew{/youtube}

11. KAHOOT – strona i aplikacja do tworzenia quizów – pobierz instrukcję
12. Działalność przedszkola UKSW

Niepubliczne Przedszkole UKSW przygotowało szereg działań dla  przedszkolaków i ich rodziców podczas nieobecności dzieci w placówce  z powodu epidemii:

  • Projektujemy i przesyłamy mailowo rodzicom materiały na każdy  dzień, z uwzględnieniem wieku i możliwości dzieci. Materiały (karty pracy, propozycje prac plastycznych, przepisy na eksperymenty do wykonania w domu) są zgodne z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Nauczycielki starszych grup realizują codzienne zajęcia także za pomocą prezentacji PowerPoint – slajdy zawierają materiał graficzny, tekst do przeczytania przez rodzica oraz zadania do samodzielnego wykonania w domu z komentarzem merytorycznym  dla rodziców.
  • Oferujemy rodzicom pomoc psychologiczną i wsparcie pedagogiczne –  od poniedziałku do piątku w wyznaczonych godzinach dostępni są za  pośrednictwem komunikatorów elektronicznych (Skype, Messenger, Zoom)  nasz przedszkolny psycholog, wychowawcy oraz logopeda i nauczyciel  wspomagający.
  • Nasza kadra pedagogiczna przygotowuje codziennie szereg filmów edukacyjnych (głośne czytanie, pokazy eksperymentów, zajęcia z psychologiem i logopedą, piosenki, zagadki, ćwiczenia gimnastyczne,  wiersze, teatrzyki), które zamieszczamy na kanale YouTube (filmy mają  status niepublicznych ze względu na ochronę wizerunku)
  • Dwa razy w tygodniu spotykamy się z dziećmi na wspólnych konferencjach za pośrednictwem komunikatora Zoom. Podczas tych spotkań  online dzieci w swoich grupach wiekowych mają okazję na wspólną  wymianę doświadczeń oraz rozmowę z Ciociami z przedszkola. Podczas  każdego spotkania dzieci wykonują razem jakieś zadanie zaproponowane  przez nauczyciela (np. wykonanie pracy plastycznej krok po kroku).
  • Ogłaszamy przedszkolne tematyczne konkursy plastyczne – prosimy rodziców o przesłanie zdjęcia pracy, następnie ogłaszamy wyniki na  naszej przedszkolnej stronie na Facebooku.
  • Przygotowujemy graficznie i opracowujemy pod kątem merytorycznym gry planszowe dla dzieci, następnie przesyłamy je z opisem i komentarzem merytorycznym do rodziców naszych przedszkolaków.
  • Śledzimy na bieżąco i polecamy rodzicom spektakle i wydarzenia  kulturalne online i w tv dla dzieci (spektakle teatralne, animacje,  komentowane na żywo transmisje np. z planetarium, itp).

 POBIERZ PREZENTACJĘ ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY

 

 

07 stycznia 2020