Zachęcamy do zapoznania się z narzędziami stosowanymi przez jednego z Mistrzów Dydaktyki – Ks. Wojciecha Kućko, dr Marek Robak, dr Agnieszka Klimska, Monika Nowosielska, dr Bartosz Rydliński.
Zdalne nauczanie – narzędzia dydaktyczne dostępne w sieci
1. https://www.presentationgo.com
Strona zawiera bardzo wiele pomocy do tworzenia prezentacji multimedialnych w programie Power Point. Można tworzyć diagramy, wykresy, ciekawe układy graficzne. Wiele z nich do bezpłatnego używania i rozpowszechniania.
2. www.sli.do
Strona do przygotowania i prowadzenia interaktywnych spotkań. Uczestnicy mogą za jej pomocą pisać pytania, uczestniczyć w ankietach, głosowaniach. Dostęp za pomocą logowania lub z użyciem adresu konta Google.
Podstawowe informacje o działaniu strony można wysłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=3Pt-CaTWdeI
3. https://quizizz.com
Strona interaktywna dostępna także w języku polskim do przygotowywania ciekawych, także od strony grafiki, quizów. Wykładowca może przygotować zamknięte pytania testowe, także z użyciem zdjęć. We właściwym czasie uruchamia się test dla uczestników, którzy mają do niego dostęp za pomocą kodu. Każdy uczestnik testu otrzymuje pytania i odpowiedzi do wyboru w innej kolejności. Można ustawić czas na odpowiedź. Test automatycznie liczy odpowiedzi, procenty. Można potem omówić wyniki, patrząc na poprawne i niepoprawne odpowiedzi uczestników.
4. https://www.mentimeter.com
Strona do przygotowywania interaktywnych ankiet, także z pytaniami otwartymi. Wykładowca przygotowuje slajdy z pytaniami. Na ekranie dla uczestników wyświetla kod, który pozwala im otrzymać dostęp do pytań. Bardzo dobre do oceny wiedzy, opinii w danym audytorium. Rezultaty można wyświetlić w formie różnych diagramów.
5. https://www.screencastify.com
Działa jedynie w przeglądarce Google Chrome. Można za jej pomocą nagrywać filmiki instruktażowe, dzieląc jednocześnie ekran komputera i demonstrując na nim slajdy, odwołania do innych programów, stron internetowych etc.
6. https://perusall.com
Logując się na tej stronie można korzystać lub wgrać artykuł w formie pdf, na którym zarówno wykładowca, jak i studenci, mogą nanosić uwagi, pytania. Na stronie Perusall jest dodany UKSW. Można zatem tam utworzyć nazwę swojego wykładu i trzeba wybrać UKSW. Potem dodaje się pliki albo można korzystać z zasobu tekstów z tej strony. Narzędzie do sprawdzenia, czy studenci przeczytali ze zrozumieniem tekst. Może pracować wiele osób jednocześnie.
7. Reflective writing
Jak pisać, aby miało to sens – pobierz plik
8. Google Classroom
Platforma podobna do Moodle. Nauczyciel musi mieć konto na poczcie gmail. Po zalogowaniu na konto Google w prawym górnym rogu należy wybrać ikonę, składającą się z dziewięciu kropek. Po jej rozwinięciu wyszukać ikonę Classroom. Można wówczas utworzyć konkretny przedmiot, dodać maile studentów i w taki sposób prowadzić zajęcia.
9. ZOOM
źródło instrukcji: http://www.kopernik.netus.pl/
Indywidualnych konsultacji udziela Pani Monika Nowosielska – nr tel. 791 159 357
UWAGA: Wszystkie kody/linki dostępowe najlepiej jest wysyłać studentom przez Umail w systemie USOS lub przez wiadomość z platformy Moodle.
Instrukcja ZOOM w języku polskim
https://docs.google.com/document/d/1c63wdzUUyI1rmrheuXhoNUvcsDrchO0f67oFQerTe6E/edit?usp=sharing
ZOOM DLA STUDENTÓW
{youtube}wbnyQwsVbiY{/youtube}
10. Jak testować online
Dobre praktyki dra Marka Robaka
{youtube}nFM_YX_WWew{/youtube}
11. KAHOOT – strona i aplikacja do tworzenia quizów – pobierz instrukcję
12. Działalność przedszkola UKSW
Niepubliczne Przedszkole UKSW przygotowało szereg działań dla przedszkolaków i ich rodziców podczas nieobecności dzieci w placówce z powodu epidemii:
- Projektujemy i przesyłamy mailowo rodzicom materiały na każdy dzień, z uwzględnieniem wieku i możliwości dzieci. Materiały (karty pracy, propozycje prac plastycznych, przepisy na eksperymenty do wykonania w domu) są zgodne z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Nauczycielki starszych grup realizują codzienne zajęcia także za pomocą prezentacji PowerPoint – slajdy zawierają materiał graficzny, tekst do przeczytania przez rodzica oraz zadania do samodzielnego wykonania w domu z komentarzem merytorycznym dla rodziców.
- Oferujemy rodzicom pomoc psychologiczną i wsparcie pedagogiczne – od poniedziałku do piątku w wyznaczonych godzinach dostępni są za pośrednictwem komunikatorów elektronicznych (Skype, Messenger, Zoom) nasz przedszkolny psycholog, wychowawcy oraz logopeda i nauczyciel wspomagający.
- Nasza kadra pedagogiczna przygotowuje codziennie szereg filmów edukacyjnych (głośne czytanie, pokazy eksperymentów, zajęcia z psychologiem i logopedą, piosenki, zagadki, ćwiczenia gimnastyczne, wiersze, teatrzyki), które zamieszczamy na kanale YouTube (filmy mają status niepublicznych ze względu na ochronę wizerunku)
- Dwa razy w tygodniu spotykamy się z dziećmi na wspólnych konferencjach za pośrednictwem komunikatora Zoom. Podczas tych spotkań online dzieci w swoich grupach wiekowych mają okazję na wspólną wymianę doświadczeń oraz rozmowę z Ciociami z przedszkola. Podczas każdego spotkania dzieci wykonują razem jakieś zadanie zaproponowane przez nauczyciela (np. wykonanie pracy plastycznej krok po kroku).
- Ogłaszamy przedszkolne tematyczne konkursy plastyczne – prosimy rodziców o przesłanie zdjęcia pracy, następnie ogłaszamy wyniki na naszej przedszkolnej stronie na Facebooku.
- Przygotowujemy graficznie i opracowujemy pod kątem merytorycznym gry planszowe dla dzieci, następnie przesyłamy je z opisem i komentarzem merytorycznym do rodziców naszych przedszkolaków.
- Śledzimy na bieżąco i polecamy rodzicom spektakle i wydarzenia kulturalne online i w tv dla dzieci (spektakle teatralne, animacje, komentowane na żywo transmisje np. z planetarium, itp).
POBIERZ PREZENTACJĘ ZWIERZĘTA DŻUNGLI I SAWANNY