Przejdź do treści

Nasza kampania w mediach społecznościowych nagrodzona

Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego zajął III miejsce w kategorii kampania w mediach społecznościowych w konkursie Genius Universitatis 2025 na kreatywną kampanię szkoły wyższej, zorganizowanym przez Wydawnictwo Perspektywy Press.

Rozstrzygnięcie konkursu – ogłoszenie wyników i wręczenie nagród XII edycji konkursu Genius Universitatis 2025 miało miejsce podczas 42. Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2025 w warszawskiej hali EXPO XXI.

– Promocja uniwersytetu to promocja ludzi – ich osiągnięć, zaangażowania dydaktycznego, jak również innych aktywności. To także informowanie o życiu uczelni, pracowników, doktorantów i studentów – powiedział ks. prof. Ryszard Czekalski, rektor UKSW.

– Cieszę się, że zespół Biura Komunikacji i Promocji został doceniony. To oznacza, że podejmowane przez nas działania są słuszne i zauważalne. Biuro Komunikacji i Promocji koordynuje działania promocyjne UKSW, ale to również zaangażowanie koordynatorów wydziałowych oraz chęć popularyzacji wiedzy członków naszej społeczności wpłynęły na przyznanie tego wyjątkowego wyróżnienia. Mam nadzieję, że ta nagroda będzie motorem do dalszej kreatywnej pracy. Dziękuję wszystkim, którzy przez ostatnie lata kierowali promocją UKSW i stworzyli tak prężnie działającą jednostkę z oddanym zespołem pracowników – dodał rektor.

Na zdjęciu od lewej: Tobiasz Lech i Łukasz Witkiewicz z Biura Komunikacji i Promocji UKSW podczas Gali

Nasz uniwersytet został doceniony za kampanię w mediach społecznościowych, która była skierowana do młodych kandydatów na studia I stopnia, a jej głównym celem było pokazanie im, że każdy z nich jest wyjątkowy – i to z naukowego punktu widzenia. W serii postów, podzielonych na 12 karuzel reprezentujących poszczególne wydziały UKSW, podkreśliliśmy, że każda dziedzina nauki może dostrzec w człowieku coś unikalnego.

Publikacje pojawiały się zarówno w płatnych kampaniach, jak i organicznie, co pozwoliło dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Efektem kampanii było znaczące zwiększenie zasięgów i zaangażowania użytkowników na Facebooku oraz Instagramie, co przyczyniło się do większego zainteresowania UKSW wśród młodych osób. Dzięki dynamicznej komunikacji i dopasowanemu do generacji Z przekazowi udało się skutecznie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców oraz zwiększyć popularność naszych kanałów w mediach społecznościowych.

Przykładowe nagrodzone posty

Konkurs Genius Universitatis jest organizowany przez Wydawnictwo Perspektywy Press od 2012 r. W konkursie mogą uczestniczyć polskie uczelnie, reprezentowane przez działy promocji lub samodzielne wydziały/instytuty uczelni.

W tym roku do każdej z kategorii konkursowych można było zgłosić jedną pracę konkursową dotyczącą kampanii promocyjnej za rok akademicki 2023/24 lub 2024/25. Każda Uczelnia mogła zgłosić prace w jednej lub więcej następujących kategorii konkursowych: genius Hero, genius Stars, reklama prasowa, event, gadżet, branded content, film promocyjny, kampania w mediach społecznościowych i kategoria specjalna genius AD. Na ostateczną ocenę miały wpływ nowatorstwo pomysłu, spójność z wartościami uczelni, czytelność i przyjazny charakter przekazu, estetyka i wartość artystyczna, a także umiejętny dobór narzędzi. Spośród nadesłanych zgłoszeń, Kapituła Konkursu wyłoniła zdobywców Grand Prix oraz zdobywców miejsc 2 i 3 w poszczególnych kategoriach.

Laureaci konkursu Genius Universitatis 2025
10 marca 2025