Przejdź do treści

Letnia Akademia Rozwoju – III edycja

Biuro Karier UKSW rozpoczęło rekrutację do Letniej Akademii Rozwoju

Zaproszenie jest skierowane do wszystkich studentów i absolwentów, którzy chcą rozwinąć swoje kompetencje, poszerzyć horyzonty i dowiedzieć się od specjalistów z wieloletnim doświadczeniem, na co zwrócić uwagę, by lepiej odnaleźć się na rynku pracy.

W ramach Akademii, która potrwa od lipca do września 2025 r., odbędzie się sześć inspirujących warsztatów. Można w nich uczestniczyć z dowolnego miejsca na świecie, ponieważ będą prowadzone online na platformie MS Teams.

– Letnia Akademia Rozwoju to doskonała okazja, aby przygotować się do wyzwań współczesnego rynku pracy w sposób świadomy i praktyczny. Jako Uniwersytet stawiamy na edukację holistyczną – rozwijając nie tylko wiedzę, ale też umiejętności społeczne, samopoznanie i elastyczność zawodową. Zachęcam wszystkich studentów i absolwentów UKSW do aktywnego udziału w tym programie – to inwestycja w siebie, która naprawdę się opłaci – podkreśla prorektor ds. promocji i współpracy z otoczeniem dr hab. Sebastian Sikorski, prof. ucz.

Uczestnicy mogą wziąć udział we wszystkich warsztatach lub tylko w tych, które szczególnie ich interesują.

Program Letniej Akademii Rozwoju:

10 lipca, 18:00–20:00 (online)
Jak osiągnąć synergię w działaniu dzięki dobrej współpracy wg Belbin®?
Podczas warsztatu dowiesz się, jak ważna jest różnorodność w zespole oraz identyfikacja naturalnych predyspozycji według metody Belbin®. Poznasz znaczenie budowania wzajemnego zaufania i szacunku dla odmiennych stylów pracy, a także na czym polega tworzenie zespołów komplementarnych – nie jednolitych – aby w pełni osiągnąć synergię.
Prowadzący: Tomasz Knitter – ekspert w zakresie zarządzania strategicznego, rozwoju liderów i budowania zespołów opartych na mocnych stronach. Od ponad 25 lat pracuje z kadrą menedżerską w Polsce i za granicą. Certyfikowany master trainer metody Belbin®, współzałożyciel Benefactor / Belbin Polska.

24 lipca, 18:00–20:00 (online)
Kodeks pracy w pigułce – warsztaty dla przyszłych i obecnych pracowników 2.0
Na warsztatach poznasz podstawowe przepisy dotyczące prawa pracy, dowiesz się, co jest korzystniejsze dla osoby wchodzącej na rynek pracy – umowa o pracę czy umowa zlecenie – a także w czym może wesprzeć pracownika Państwowa Inspekcja Pracy.
Prowadząca: Ewelina Dębowska – absolwentka Wydziału Mechanicznego Politechniki Szczecińskiej na kierunku Materiały i Procesy Polimerowe oraz studiów podyplomowych na kierunku BHP. Od 17 lat zatrudniona jako nadinspektor pracy w Państwowej Inspekcji Pracy.

7 sierpnia, 18:00–20:00 (online)
Nie tylko korporacja. Jak odnaleźć się w zawodach kreatywnych?
Dowiesz się, czym jest „praca kreatywna” i jak różni się od korporacyjnych modeli pracy. Poznasz nieoczywiste drogi zawodowe w muzealnictwie, agencjach artystycznych, teatrach, na planach filmowych oraz w działaniach społecznych w NGO. Uczestnicy poznają kulisy pracy w zawodach kreatywnych – realne obowiązki, napięcia i źródła satysfakcji, bez upiększeń.
Prowadząca: Aneta Popiel-Machnicka – absolwentka PWSFTviT im. L. Schillera w Łodzi oraz PLSP w Warszawie. Reżyserka, scenarzystka i producentka filmowa. Założycielka Muzeum Domków Lalek, Gier i Zabawek. Jej filmy były wielokrotnie nagradzane na międzynarodowych festiwalach filmowych, m.in. na Slamdance Film Festival (USA) i International Gold Panda Award (Chiny).

21 sierpnia, 18:00–20:00 (online)
Zaangażowanie vs wypalenie w pracy – jak osiągać dobrostan i efektywność?
Dowiesz się, co stresuje, a co motywuje człowieka, jak radzić sobie ze stresorami i jak korzystać ze swoich zasobów wewnętrznych, by równocześnie osiągać dobrostan psychiczny i efektywność.
Prowadzący: dr Mikołaj Stolarski – menedżer zespołu ERP – SuccessFactors w KMD. Kierownik Zakładu Pracy i Organizacji na UKSW. Zarządza międzynarodowym zespołem konsultantów odpowiedzialnym za rozwój systemu SAP SuccessFactors.

4 września, 18:00–20:00 (online)
Start z głową. Jak budować zdrowe podejście do pracy?
Warsztat oparty na badaniu „Sukces na wagę zdrowia – o kondycji psychicznej i przyszłości pracy”. Zajęcia obejmą analizę wyzwań i potrzeb pracowników i liderek/liderów w dzisiejszym środowisku pracy. Uczestnicy wezmą również udział w panelu dyskusyjnym prowadzonym przez ekspertki kampanii „Bliżej Siebie”, w którym poruszony zostanie temat wpływu stresu na efektywność, zdrowie psychiczne i sposoby jego ograniczania.
Prowadzące:
Iwona Grochowska – liderka, psycholożka, trenerka odporności psychicznej, trenerka biznesu, autorka programów rozwojowych dla liderów.
Ewelina Supińska – psycholożka, interwentka kryzysowa, ekspertka ds. zdrowia psychicznego i wellbeingu.
Agata Swornowska-Kurto – socjolożka, CEO Grupy ArteMis, autorka kampanii „Bliżej Siebie”.

18 września, 18:00–20:00 (online)
Motywacja przez pokolenia. O tym, co sprawia, że chce nam się pracować i być w danej organizacji
Dowiesz się, co sprawia, że różne grupy wiekowe chcą angażować się w pracę i pozostać w organizacji, co łączy pokolenia Baby Boomers, X, Y i Z, jakie mają odmienne spojrzenia na rolę pracy i poczucie sensu, oraz jak budować skuteczne relacje w zespołach wielopokoleniowych.
Prowadząca: Agata Pogorzelska-Żywina – ekspertka w obszarze Learning & Development, trenerka wewnętrzna, project managerka i team leaderka w firmie Makro Cash and Carry Polska S.A.ługi klienta, Team Liderka w firmie Makro Cash and Carry Polska S.A.

ZAPISY do Akademii przyjmujemy do poniedziałku 7 lipca do godziny 10:00 poprzez wypełnienie FORMULARZA ZGŁOSZENIOWEGO.

Zapisy do Akademii oznaczają zapoznanie się oraz akceptację REGULAMINU AKADEMII.

Wszelkie pytania prosimy kierować na adres: szkolenia@uksw.edu.pl

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny!

17 czerwca 2025