Studenci drugiego i trzeciego roku ekonomii studiów stacjonarnych I stopnia mogą wziąć udział w projekcie rozwoju kompetencji praktycznych dla potrzeb gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa.
18 grudnia br. rusza pierwsza edycja rekrutacji uczestników projektu „Program rozwoju kompetencji praktycznych na kierunku Ekonomia Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych UKSW”. Celem głównym jest podniesienie kompetencji odpowiadających potrzebom gospodarki, rynku pracy i społeczeństwa 70 studentów ostatnich 4 semestrów studiów stacjonarnych kierunku ekonomia poprzez odbycie 360 godzin staży u pracodawców w okresie od 01.11.2017 do 31.09.2019 r.
Projekt przyczyni się do realizacji celu szczegółowego programu europejskiego POWER, ponieważ wpłynie pozytywnie na kształtowanie kompetencji lub kwalifikacji wśród studentów UKSW oczekiwanych przez pracodawców od kandydatów do pracy w branży ekonomicznej w perspektywie strategii „Europa 2020”, zdefiniowanych w „Analizie kompetencji i kwalifikacji kluczowych dla zwiększenia szans absolwentów na rynku pracy” oraz Badaniach „Bilans Kapitału Ludzkiego”.
Uczestnictwo w stażach pozwoli studentom stać się dużo bardziej konkurencyjnym na rynku pracy, kontynuować edukację, znaleźć zatrudnienie lub otworzyć własną działalność po zakończeniu kształcenia.
Cele szczegółowe projektu:
- podniesienie kwalifikacji zawodowych z zakresu zgodnego z potrzebami pracodawców i predyspozycjami stażystów,
- nabycie umiejętności do samodzielnego wykonywania pracy oraz zdobycie doświadczenia w środowisku pracy, zwiększające szanse UP na uzyskanie zatrudnienia po zakończeniu studiów,
- wzrost wiedzy na temat funkcjonowania przedsiębiorstw, w tym kultury organizacyjnej, procesów i stosowanych procedur co pozwoli UP na adaptację w profesjonalnym środowisku pracy,
- rozwinięcie kompetencji interpersonalnych i analitycznych oczekiwanych przez pracodawców, takie jak: współpraca w zespole, skuteczna komunikacja, dobra organizacja pracy, radzenie sobie w trudnych sytuacjach przez UP.
Szczegóły na stronie Projektu: http://www.is.wnhis.uksw.edu.pl/node/881