Praca licencjacka Klaudii Skorbiłowicz, studentki III roku dziennikarstwa ogólnego w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW stała się viralem w mediach społecznościowych. W ciągu kilku dni informacja o pracy zamieszczona na Twitterze zebrała ponad 2 mln odsłon i ok. 5,5 tys. polubień i wywołała zainteresowanie mediów oraz fanów Harry’ego Stylesa w Polsce i na świecie.
Licencjat pod tytułem: Fani jako część widowiska. Wizerunek medialny i rola publiczności podczas trasy koncertowej Harry’ego Stylesa Love on Tour 2022 został napisany pod kierunkiem dr. Piotra Łuczuka na seminarium z Konwergencji i mobilności mediów w komunikacji cyfrowej.
– Każdy w życiu ma marzenie i cel, do którego dąży. Dla niektórych jest to bycie szczęśliwym w życiu, dla innych założenie dużej rodziny, a dla reszty bycie sławnym i spełnianie się w rzeczach, w których jest się dobrym. Każdy z nas na różnym etapie swojego życia ma również autorytet, za którym podąża. Na przestrzeni wieków postrzeganie takiej osoby uległo zmianie. W swojej pracy na podstawie studium przypadku przybliżam postać artysty, który osiągnął ogromny sukces i zauroczył miliony osób w swoich działaniach, jednocześnie spełniając swoje marzenie. To właśnie ta osoba wywarła na mnie ogromny wpływ i od dwunastego roku życia biorę przykład z jej działań. To ona pozwoliła mi postrzegać różne rzeczy na swój sposób i otworzyła oczy na sprawy, na które nie zwracałam uwagi. Pomogła mi uchylić serce i wzmocniła moją wrażliwość na sztukę pod każdym względem. – mówi Klaudia Skorbiłowicz.
Celem pracy jest przedstawienie wizerunku medialnego jednego z największych artystów młodego pokolenia i pokazanie wpływu publiczności i fanów na rozwój kariery wokalisty w różnych stadiach rozpoznawalności. Praca opiera się na opisaniu wizerunku medialnego jednego z najpopularniejszych artystów XXI wieku – Harry’ego Stylesa oraz na opisaniu działalności jego publiczności w mediach społecznościowych, takich jak Instagram, Twitter i TikTok.
W pracy omówiono wizerunek medialny i rolę publiczności w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Przedstawiono również w jaki sposób osoby, które codziennie widzimy w internecie, telewizji i słyszymy w radiu oddziałują na swoich odbiorców i jaki ma to na nich wpływ.
– Jako promotor czuję ogromną dumę z pani Klaudii i tego, jak walczyła o temat swojej pracy oraz to, jak ostatecznie powinna ona wyglądać – włącznie z nietypowem kolorem okładki. Można powiedzieć, że od początku była to praca totalna – przemyślana w najdrobniejszych szczegółach. Możliwość współpracy z panią Klaudią w roli promotora była czystą przyjemnością i dowodem na to, że w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa na UKSW potrafimy od strony medioznawczej badać popkulturowe fenomeny. Jak widać, czasem takim fenomenem staje się sama praca naukowa, a jej autorka pisząc o muzycznym idolu sama może poczuć się przez chwilę, jak gwiazda rocka – mówi dr Piotr Łuczuk, adiunkt w Katedrze Komunikacji Społecznej, Public Relations i Nowych Mediów Instytutu Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW.
Autorka pracy, Klaudia Skorbiłowicz, studentka III roku dziennikarstwa ogólnego w Instytucie Edukacji Medialnej i Dziennikarstwa UKSW